Terima Kasih Telah Berkunjung Kesitus Pribadi Saya (ANTO ZAINAL)

Minggu, 15 Agustus 2010

Hidupku Dalam sunyi



Adakah aku layak untuk berkawan, mempunyai kawan
adakah aku layak untuk bersahabat, berteman
adakah aku layak untuk dijadikan kekasih, @ bercinta
adakah aku layak untuk semua ini
mengapa aku sering dibiarkan sepi
mengapa aku sering mudah dilupai
mengapa aku sering dikhianati

adakah masih tidak cukup dengan pengorbanan di beri
adakah masih tidak cukup dengan keikhlasan di hati
adakah masih tidak cukup perihatin di huluri
tapi mengapa..mengapa...mengapaaa!!
semua ini terpaksa juga sering aku lalui
semua ini terpaksa juga perlu aku tempuhi
semua ini terpaksa juga aku redahi

cukuplah segala sengsara yag ku tanggung selama ini
sepi mula mengisi ruang hatiku
tak daya aku lalui hidup seorang diri
tak daya aku tempuhi perjalanan kehidupan nan hakiki
indahnya bila menatapi alam Illahi
indahnya bila merasai kasih yang suci
indahnya bila mendakapi mimpi memori
indahnya bila meluahi cinta sejati
damainya terasa terus di hati
namun pada realiti...semua xdapat aku miliki


Hatiku Tertusuk Duri Kepiluan


Seberapa cinta kah diriku padamu

Lihatlah pasir dilautan

Mampu kah kau menghitung

Dan itulah besar cintaku untukmu

Tak mampu terhitung dengan mata telanjang

Tapi kau dapat rasakan cinta itu di dasar hatimu

Seberapa sakit hatinya diriku padamu

Lihatlah tambang minyak yang menipis

Berjuta ton batu kau lemparkan di hatiku

Cinta ini masih tersisa

Tak terkikis ditelan masa

Tapi…seberapa tau kah kau cintaku saat ini

Hiruplah udara pagi dan hembuskan perlahan

Itulah cintaku yang kau robek

Ragaku sakit tapi hatiku pilu

Aku patah hati karenamu

Tapi cinta ini tak terbelah walau kau bukan milikku lagi…

***

Kepiluan

Ku kumpul titis-titis puisi
dalam perjalanan waktu
meniti batas-batas derita
menyimpul keluh dan resah
dan aku mulai tidak mengerti
kenapa hidup ini perlu bercerita
pada sebuah perjalanan yang panjang..
biarpun di kala bercahaya
masih jua tesungkur dan rebah
dalam rindu yang tak terarah

dikala aku terasa pilu
luka terus menusuk diri
bagai racun yang berbisa
dan...
di kala aku pilu
tanpa ada kepedulian
aku pasti kau takkan datang lagi
menoleh pun tidak pd waktu lalu
kerana kau telah lama pergi
dalam suram malam
meninggalkan aku dalam pilu
yang payah ditafsir
dalam sebuah ceritera
yg ada rindu bernama pilu..




0 komentar:

Info Kontak...Email : MUteBoy84@yahoo.co.id Hp :085231289040 Alamat : Jalinsum Ds. Muara Temiang. Merapi Barat. Lahat. Sum-Sel

Kenali Aku

Foto saya
"Low Profile Hight Porfomance", Lahat, Indonesia
"Nak Iluk Mumpung gi Tunggal, Lambat Di Urung kah becerai Jauh"